Kennismakingsmiddag 22 april 2017

Op 22 april zijn de mogelijk toekomstige bewoners voor het eerst bij elkaar gekomen, samen met hun ouders. Het was een echte kennismaking, een eerste keer om eens samen een middag op te trekken. Om alles in een ongedwongen sfeer te laten verlopen mochten we gebruik maken van de faciliteiten van Novalis in Vught (www.novalisoffice.nl). Een prachtige locatie waarvan de filosofie helemaal past bij onze visie.

We startten met een kennismakingsrondje, van zowel de ouders als de bewoners. Zo konden Rubina, Mandy, Kelly, Nando en Sander meteen horen wat hun lievelingsdier, vakantieland, eten of vervoermiddel was. Jammer genoeg vond Jip het nog een beetje te spannend en was zij niet aanwezig en kon Bram pas tegen het einde van de middag aansluiten. Onder leiding van een drietal begeleiders werd er vervolgens een spel gedaan en mochten ze een kort optreden voorbereiden. Ondertussen zijn de ouders met elkaar in gesprek gegaan over de invulling van de toekomstige zorg aan de hand van stellingen. Al snel bleek dat het uur dat we daar voor uitgetrokken hadden te weinig was, een vervolg moet gepland worden!

Terwijl de jongeren aan de pannenkoeken zaten kregen de ouders een rondleiding van Ron, de enthousiaste voorzitter van de Stichting die het pand exploiteert.

We sloten de zeer geslaagde middag af met de optredens van de jongeren. En dat deden ze erg goed.

We denken dat we met deze kennismaking een eerste aanzet hebben gegeven tot het beter leren kennen van elkaar, zodat zowel de toekomstige bewoners als de ouders een eerste idee hebben gekregen of zij al dan niet passen in het concept van Woongewoon.

Write a Reply or Comment