Huisvesting

Stichting Woongewoon werkt momenteel in samenwerking met Woningstichting St. Joseph aan de uitwerking van de plannen om de voormalige pastorie van de Heilig Hartkerk voor ons geschikt te maken voor bewoning.

Locatie
Hiermee wordt voldaan aan onze wens om een locatie te vinden die niet ver van het centrum van Boxtel af ligt. Het streven is dat de bewoners in contact zijn met hun directe leefomgeving en zo deel kunnen nemen aan activiteiten van bijvoorbeeld een straatcomité of een buurtvereniging. Door de centrale ligging van het pand is het mogelijk lopend de winkels, de huisarts/tandarts, de bibliotheek en het station te bereiken.

Pand
Bij het verbouwen van het huis/de appartementen wordt rekening gehouden met grootte en indeling zodat de bewoners zich veilig en thuis voelen. In het complex zal domotica optimaal worden ingezet. Er worden 7 wooneenheden gerealiseerd, aangevuld met enkele centrale ruimtes. Elke bewoner heeft daarbij zijn eigen appartement, met de mogelijkheid tot verblijf voor twee personen.

Appartement
Het appartement bestaat uit een woonkamer, een slaapkamer, een keukenvoorziening, eigen sanitaire voorzieningen en een voorraadruimte.

Gemeenschappelijke ruimtes
De gemeenschappelijke ruimtes omvatten een keuken, een woon- en eetkamer waar alle bewoners kunnen eten en recreëren. Er is een gemeenschappelijke bergruimte voor voorraden, tuinmeubilair, en dergelijke. Het complex beschikt over een gemeenschappelijke tuin.

Huisvesting